معایب کش لس چیست؟ بررسی دقیق و رفع ایرادات

اول از همه به توصیف دستگاه کش لس می پردازیم. دستگاه کشلس، همان کیوسک های غیرنقدی هستند که عملیات کارت به کارت، خرید شارژ و استعلام موجودی را انجام میدهند ولی امکان پرداخت وجه را ندارند. از آنجایی که کشلس ها بسیار محبوب شده و افرادی زیادی تمایل به خرید این دستگاه ها دارند، با تصمیم تیم ویراپوز این مقاله جهت آشنایی بیشتر با معایب کش لس نوشته شد. در ادامه به بررسی ایرادات و معایب دستگاه کش لس میپردازیم.

 

تفاوت بین کش لس و خودپرداز یا همان ATM

اگر برای کسب و کار خود و جا به جایی تراکنش های خود در طول روز به دنبال خرید دستگاه کش لس هستید، بد نیست تفاوت بین کش لس و خودپرداز نقدی را بیشتر درک کنید.

 

قابلیت های کش لس

کش لس همانطور که به فارسی به معنی بی نقد است، مخصوص عملیات های بدون نقد مانند شبا، ساتنا و کارت به کارت هستند. این دستگاه ها برای تراکنش های مالی مثل استعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبض و … بسیار مفید و مقرون به صرفه هستند.

اگر نیازی به امکان دریافت وجه ندارید، کش لس یک گزینه عالی برای کسب و کار و پرداخت های مالی شماست. در زیر به تعدادی از قابلیت های این کشلس میپردازیم.

  • سبک و قابل حمل بودن
  • مقرون به صرفه
  • سرعت تراکنش بالا
  • انجام تمامی تراکنش های بانکی
  • خرابی کم
  • هزینه نگهداری پایین
  • مناسب تمامی مشاغل
  • امکان نصب در هر مکان
  • فعالسازی فوری
  • فعال بودن 24 ساعته

 

امکانات خودپرداز نقدی

خودپرداز یا همان Atm دستگاه هایی هستند که در بانک ها، عابرپیاده و خیابان ها نصب میشوند و افراد میتوانند با استفاده از خودپرداز پول نقد دریافت کرده و تراکنش های بانکی را انجام دهند.

این دستگاه ها امکان پرداخت وجه نقدی، کارت به کارت، تغییر رمز دوم، شبا و ساتنا را انجام دهند. این دستگاه ها دارای سود بانکی بوده و 5 ام هر ماه سود تراکنش به حساب صاحب دستگاه واریز میشود. در ادامه به ویژگی خودپرداز بیشتر میپردازیم.

  • سنگین و دارای ابعاد بزرگ
  • دارای سود تراکنش ماهانه
  • امکان دریافت پول نقد
  • فعالسازی طولانی
  • دارای مدل های سالنی و دیواری
  • امکان نصب در اماکن خاص
  • قیمت زیاد

 

معایب دستگاه کش لس

درباره دستگاه کش لس، معایب کش لس و ویژگی های آن صحبت کردیم. با اینکه کشلس ها دارای هزینه نگهداری پایین و قیمت مقرون به صرفه ای هستند دارای معایب و ایرادای نیز هستند. دستگاه های کش لس به خصوص مدل M21 که در اوایل عرضه کش لس به فروش میرسید دارای معایب بسیاری بودند. این دستگاه دارای صفحه کلید و قطعات بی کیفیتی بود.

یکی دیگر از معایب کش لس M21 این بود که از هر 10 تراکنش یک تراکنش موفق داشت و بعضی از دکمه های صفحه کلید کار نمیکرد. این دستگاه مدام هنگ میکرد و قطعی زیادی هم داشت. آمار ویراپوز نشون میداد از هر 15 کاربر تنها 2 کاربر از این دستگاه رضایت داشتند.

بعد از این مدل، دستگاه های بسیاری وارد بازار شد که هر کدام ایرادات خود را داشتند. برای مثال بعضی دستگاه های دیواری بعد از 1 ماه فعال بودن قسمت پرینتر رسید از کار میوفتاد یا پیکسل های صفحه نمایش میسوخت. ویراپوز تمام این دستگاه های معیوب یا دارای نقص را از مشتری گرفته و با کش لس های جدید جایگزین میکرد.

بعد از گذشت یکسال از عرضه دستگاه کش لس، مدل های جدید و با کیفیت جای کش لس های قدیمی را گرفتند به طوری که آمار فروش این دستگاه ها به طور چشم گیری افزایش یافت. برای مثال کش لس های 030 و 021 از نوع دیواری و از نوع سیار مدل های K9 و T1 از بهترین کش لس های موجود، وارد بازار شدند. اگر چه اوایل کار این دستگاه ها معایبی هم داشتند ولی در حال حاضر جز پرفروش ترین محصولات ویراپوز و بازار هستند.

 

برخی از ایرادات کش لس های جدید در اوایل شروع کار

1- قطعی دراز مدت و کوتاه مدت: به دلیل اینکه بعضی از مدل ها در بانک های جدید و خاصی فعال میشدند، قطعی بالایی داشتند. این موسسات مالی بعدا با بانک های معتبر ادغام شدند و کش لس هایی که سوییچ این بانک ها را داشتند مجدد فعال و شروع به کار کردند.

2- اپلیکیشن ها: در اوایل شروع کار اپلیکیشن های دستگاه کش لس دارای باگ و ایرادات فنی زیادی بود به طوری که بعد از 3 تراکنش دستگاه خطا میداد و به مدت 1 ساعت تراکنش انجام نمیداد. یا برای مثال اواخر روز کاری و در ساعات پایانی روز دستگاه تا فردا صبح ساعت 6، دستگاه قطع شده و تراکنش انجام نمیداد.

3- گارانتی شرکت ها: برخی از شرکت ها گارانتی این دستگاه ها را به عهده داشتند اما وقتی دستگاه به مشکل قطعی یا خرابی دستگاه برمیخورد پشتیبانی درستی ارائه نمیدادند. برای مثال مدل i9100 که توسط یکی از موسسات مالی کشور فعال و عرضه میشد توسط یک شرکت خصوصی گارانتی شده بود.این دستگاه، کش لس با کیفیتی بود و دارای امکانات بی نظیری است، اما به دلیل پشتیبانی ضعیف و مشکلات فنی زیادی که داشت از بازار و کورس رقابت کنار گذاشته شد.

 

خطرات و ایمنی های کش لس

کش لس ها مخصوصا مدل های سیار مانند کشلس T1 به دلیل کوچک و ظریف بودن بسیار در معرض خطر بودند که خود این موضوع یکی از معایب کش لس به حساب می آید. کش لس های سیار چون اندازه ای مانند کارتخوان دارند به راحتی سرقت میشوند یا از هنگام حمل نقل آسیب میبینند.

افرادی زیادی گزارش میدادند که دستگاه از دستشان افتاده و دچار آسیب شده است. یا افرادی نیاز داشتند کش لس های سیار را بر روی دیوار نصب کنند. ویراپوز برای این مشکل راه حل باکس را در نظر گرفت. شما با خرید کش لس از ویراپوز یک باکس نگهداری و مخصوص نصب بر روی دیوار هم از ویراپوز هدیه دریافت میکنید.

 

خرید کش لسی مطمئن و بدون ایراد

ویراپوز تمام این مسیر را با سربلندی پشت سر گذاشته و مشکلات و نیاز های مشتری های قبلی خود را رفع کرده است. دستگاه های معیوب را یا جایگزین یا پس گرفته است. همیشه برای ویراپوز رفاه و هزینه مشتری اولویت اول بوده و هست. در حال حاضر ویراپوز فقط دستگاه های کش لسی را موجود دارد که مطمئن باشد ایراد یا اشکالی نداشته باشد و دستگاه های موجود در فروشگاه ویراپوز دارای کیفیت بالا و عمری طولانی است. شما با خرید از ویراپوز میدانید که از یک برند معتبر خرید کرده و سرمایه گذاری مطمئنی انجام میدهید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *