مزایای دستگاه کش لس دیواری و رومیزی

دستگاه‌های کش لس یا همان خودپرداز غیرنقدی، دستگاه‌ های الکترونیکی هستند که از مزایای کش لس میتوان با استفاده از کارت بانکی فعالیت های مالی مانند انتقال وجه و دریافت اطلاعات حساب بانکی خود را انجام دهند. دستگاه‌ های کش لس معمولاً در شعب بانکی، پاساژها، فرودگاه‌ ها و سایر مکان ‌های عمومی نصب می‌شوند.

برای استفاده از دستگاه کش لس ، شما باید کارت بانکی خود را در دستگاه قرار داده و سپس با استفاده از صفحه کلید و نمایشگر دستگاه، عملیات مورد نظر را انتخاب کنید. شما باید شماره کارت خود را وارد کنید تا هویتتان تأیید شود. سپس می‌توانید انواع عملیات بانکی را انجام دهید و در نهایت تراکنش خود را انجام دهید. استفاده از دستگاه ‌های کش لس راحت و سریع است و به افراد اجازه می‌ دهد در هر زمانی از روز بدون نیاز به حضور در شعب بانکی اقدام به انجام عملیات مالی خود کنند.

 

مزایای کش لس

استفاده از دستگاه ‌های کش لس برای کاربران مزیت ها و امتیازات زیادی دارد. برخی از مزیت های کش لس عبارتند از:

  1. دسترسی آسان و سریع: کشلس در مکان‌ های متعددی نصب شده ‌اند و به شما امکان می‌دهند تا در هر زمانی از روز، حتی در تعطیلات، به خدمات بانکی دسترسی داشته باشید. این مورد به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به حضور در بانک یا صف انتظار، عملیات مالی خود را انجام دهید.
  2. بررسی موجودی حساب: با استفاده از دستگاه ATM، می ‌توانید به سرعت و آسانی موجودی حساب بانکی خود را بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا از موجودی حساب خود آگاهی داشته باشید و برنامه‌ریزی مالی بهتری انجام دهید.
  3. حمل و نقل آسان: با استفاده از کش لس میتوانید در هر جایی عملیات کارت به کارت انجام دهید. کش لس های سیار امکان جا به جایی آسانی دارند و در هر مکانی میتوانید تراکنش های خود را انجام دهید.

مزیت های کش لس

بررسی کش لس و مزایای آن

  1. انتقال وجه: دستگاه‌های کش لس به شما امکان انتقال وجه به حساب‌های دیگر را می‌ دهند. شما می ‌توانید وجه را به حساب‌های دیگر انتقال داده و از این طریق پرداخت‌های مختلف را انجام دهید که این از مزایای کش لس است.
  2. امنیت: از دیگر مزایای کشلس، امنیت آن است. با استفاده از کارت بانکی و رمز عبور، اطلاعات شما حفظ می‌شود و امکانات امنیتی مانند رمزنگاری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی‌های بیومتریکی نیز در برخی دستگاه‌ها وجود دارد.
  3. شارژ دهی طولانی مدت: از دیگر مزایای کش لس باطری قوی و شارژ دهی بالاست. دستگاه های رومیزی دارای باطری های قوی هستند که تا 24 ساعت به صورت مداوم به شما خدمت میکنند.
  4. اینترنت یکپارچه: دستگاه های کش لس امکان اتصال به اینترنت با استفاده از سیم کارت و وای فای را دارا هستند. اگر در شرکت یا اداره خود از دستگاه استفاده میکنید میتوانید به وای فای محل کارت متصل شوید و اگر در سفر هستید میتوانید به هات اسپات موبایل وصل شوید. همچنین میتوانید انواع سیم کارت های معتبر را داخل دستگاه انداخته و از اینترنت 4G استفاده کنید

 

چرا باید از دستگاه کش لس استفاده نمود؟

همانطور که بیان شد، دستگاه کش لس دارای مزایای زیادی است. برخی از مهمترین مزایا به قرار زیر می باشند:

1.    ارائه خدمات 24 ساعته:

دستگاه‌های کش لس در طول شبانه‌روز در دسترس هستند و به شما امکان می ‌دهند در هر زمانی که نیاز دارید، عملیات مالی خود را انجام دهید. این امر بسیار خوب است و به شما آزادی بیشتر در مدیریت مالیتان می ‌دهد. همچنین اگر مایلید تا درباره معایب کش لس بدانید کافیست به مقاله معایب کش لس مراجعه کنید.

2.    راحتی و سهولت استفاده:

امروزه دستگاه های کش لس رومیزی نیز وجود دارند که بسیار کاربردی می باشند. غالباً دستگاه‌ های رومیزی دارای صفحه کلید و صفحه نمایشی هستند که راهنمایی‌های لازم را به شما می‌دهند. با دنبال کردن دستورالعمل‌های ساده، می‌توانید به راحتی عملیات بانکی خود را انجام دهید.

3.    امکانات پیشرفته:

 از دیگر مزایای کش لس رومیزی می توان به امکانات پیشرفته آن اشاره نمود. مثلاً دستگاه‌ها قابلیت پرینت رسید، پرداخت قبض، خرید بلیط و ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت را دارا هستند.

4.    بهبود خدمات بانکی:

 استفاده از دستگاه‌های کش لس به بانک‌ ها کمک می‌ کند تا خدمات خود را بهبود ببخشند و زمان و هزینه‌ های مربوط به خدمات حضوری را کاهش دهند.

مزایای کشلس

مدارک مورد نیاز برای خرید دستگاه کش لس:

برای خرید یک دستگاه کش لس مدارک زیر نیاز است:

  1. شناسنامه: شناسنامه یکی از مدارک اساسی برای خرید دستگاه است. این مدرک شما را به عنوان فرد حقیقی معرفی می‌ کند و مشخصات شما را نشان می ‌دهد.
  2. کارت ملی: کارت ملی نیز به عنوان مدرک شناسایی شما مورد نیاز است. این کارت شامل شماره ملی شما و اطلاعات شخصی دیگری است که در فرم ثبت نام خرید دستگاه ممکن است نیاز باشد.
  3. تکمیل فرم ثبت نام: برای خرید کش لس باید فرم ثبت نام که شامل مشخصات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره همراه و … می باشد را پر کرده و برای کارشناس ارسال کنید.

 

بررسی کش لس و انواع آن

  1. بدون شناسه مالیاتی: از دیگر مزایای کش لس این است که اگر شما یک فروشنده یا تاجر هستید و قصد خرید دستگاه را برای استفاده در تجارت خود دارید، هیچ شناسه مالیاتی مورد نیاز نیست.
  2. گواهی پیشینه بانکی: برای خرید کشلس هیچ پیشینه بانکی نیاز نیست و پولی در حساب شما بلوکه نمیشود. همچنین برای فعالسازی کش لس تهیه استشهاد محلی هم نیازی نیست.
  3. مدارک مالی: از دیگر مزایای کش لس میتوان به عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد. این دستگاه ها بدون در نظر گرفتن مالیات بر درآمد، پرونده مالیاتی خاصی ندارند. برای اطلاع از راه های فرار مالیاتی با دستگاه کش لس مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.
  4. مدارک تجاری: جهت فعالسازی و خرید کشلس هیچگونه مدارک تجاری اعم از پروانه کسب و سند و قولنامه از شما درخواست نخواهد شد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *