سقف خرید با کارت بانکی از دستگاه پوز چقدر است؟

امروزه دستگاه کارتخوان و کارت های بانکی نیاز هر کسی است. فروشندگان برای دریافت پول از مشتری به دستگاه کارتخوان و خریداران برای خرید اجناس به کارت بانکی نیازدارند. سوالی که پیش میاید این است که سقف خرید از دستگاه پوز برای جا به جایی پول چقدر است؟ در ادامه به این بحث بیشتر میپردازیم.

 

چرا خرید از دستگاه پوز سقف دارد؟

در هر کشوری با حساب معیار نقدینگی و تورم یک سری قوانینی تعیین میشود. کارت های بانکی امروزه جایگزین پول های نقدی شده اند که در گذشته کلیه گردش های مالی مارا شامل میشد.

 

علت سقف کارت کشیدن با دستگاه پوز

با افزایش روز افزون کارت بانکی و استفاده بیش از پیش مردم از این نوع خدمات و افزایش راه های سواستفاده و کلاهبرداری از عموم مردم، بانک مرکزی و مراجع ذی ربط برای جلوگیری از پولشویی، کلاهبرداری و سواستفاده های مالی تصمیم گرفتن محدودیت تراکنشی برای هر نوع دستگاه تعیین کنند که دستگاه کارتخوان هم یکی از آنهاست. توضیحاتی که داده شد علت بوجود آمدن سقف کارت کشیدن با دستگاه پوز شد.

 

مطلب پیشنهادی : گرفتن گردش حساب از دستگاه پوز

 

سقف کارت کشیدن با کارتخوان، چرا؟

سقف کارت کشیدن با کارتخوان یا دستگاه پوز، به مقدار مبلغی اشاره دارد که شما می‌توانید از حساب بانکی خود با استفاده از کارت بانکی در یک دستگاه پوز خرید کنید. این سقف توسط بانک یا موسسه مالی مربوطه تعیین شود و می‌تواند متغیر باشد. سقف کارت کشیدن معمولاً برای محافظت از امنیت مالی کارت‌های بانکی و محدود کردن خسارات احتمالی در صورت سرقت کارت یا سوء استفاده از آن تعیین می‌شود.

به عنوان مثال، در دستگاه پوز سقف کارت کشیدن ممکن است به شکل روزانه، هفتگی یا ماهانه محدود شود. به عنوان یک مثال خیلی ساده، اگر سقف کارت کشیدن روزانه برای یک کارت بانکی 50 میلیون باشد، این به این معناست که در یک روز، شما می‌توانید حداکثر 50 میلیون از حساب خود توسط دستگاه پوز برداشت کنید. دستگاه کارتخوان مبالغ بیشتر از این مقدار را از یک کارت مشتری قبول نخواهد کرد.

سقف کارت کشیدن با دستگاه پوز

سقف خرید با کارت بانکی از دستگاه کارتخوان چقدر است

بر اساس توضیحاتی که داده شد، یک شخص حقیقی میتواند در روز با یک کارت 50 میلیون تومان از دستگاه کارتخوان خرید انجام دهد و یک شخص با هر کارت بانکی روزانه میتوانید 100 میلیون تومان با پوز خرید کند. به عبارتی سقف خرید با کارت بانکی از دستگاه کارتخوان با یک کارت 50 میلیون تومان و سقف خرید با کارت بانکی از دستگاه پوز با بیشتر از یک کارت مبلغ 100 میلیون تومان خواهد بود.

 

سقف خرید با کارت از دستگاه کارتخوان بانک های مختلف

در لیست زیر سقف کارت به کارت با دستگاه کارتخوان از بانک های مختلف را بررسی میکنیم:

نام بانکسقف خرید با کارت بانکی
ملی10 میلیون
ملت10 میلیون
سینا10 میلیون
پاسارگاد10 میلیون
پارسیان10 میلیون
سینا10 میلیون
تجارت10 میلیون
صادرات10 میلیون
مهر اقتصاد10 میلیون
قرض الحسنه مهر ایران10 میلیون
آینده10 میلیون

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

2.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *