راه های فرار مالیاتی با دستگاه کش لس

امروزه بحث دستگاه های کش لس بسیار داغ شده است. بسیاری معتقد اند دستگاه کش لس بدون مالیات است و میتوان با این دستگاه به راحتی فرار مالیاتی کرد. اما حقیقت چیست؟ آیا با دستگاه کش لس میتوان مالیات را دور زد؟ در ادامه به مبحث فرار مالیاتی با دستگاه کش لس بیشتر خواهیم پرداخت.

 

معرفی دستگاه کش لس

دستگاه کش لس یکی از ابزار های انتقال پول مثل خودپرداز های سرتاسر شهر است، با این تفاوت که قابلیت پرداخت پول را ندارد. این دستگاه ها به دلیل ابعاد کوچک و قابل حملی که دارد در این یکی دو سال اخیر بسیار محبوب شده اند. این دستگاه ها عملیات کارت به کارت و پرداخت قبض، استعلام موجودی و … را انجام میدهند. اما چه چیزی مشاغل را به سمت خرید کش لس میکشاند؟

 

مالیات بر درآمد چیست؟

بسیاری از افرادی که طی سالهای اخیر به دنبال خرید دستگاه کش لس بوده اند به امکان عدم پرداخت مالیات توسط این دستگاه ها جذب میشدند. آنها فکر میکنند دستگاه کش لس برخلاف دستگاه کارتخوان مالیات بردرآمد نداشته و از پرداخت مالیات معاف میشوند.این اشتباهی که اکثر افراد مرتکب میشوند و بعد از خرید کش لس متوجه میشوند که درگیر مشاوره ها و راهنمایی های افراد سودجو برای فروش محصولات خود شده اند.

 

جهت مشاوره دقیق تر در خصوص مالیات دستگاه کش لس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

مالیات بر در آمد ارتباطی به استفاده از هر نوع دستگاه ندارد و پول های جا به جا شده در حساب هر فرد شامل مالیات میشود. صاحبات کش لس ها به این دلیل مالیات پرداخت نمیکنند یا مالیات کمتری پرداخت میکنند که به دلیل تراکنش هایی که توسط صاحب دستگاه یا افراد دیگر انجام میشود با واریز سود ماهانه از طرف بانک، سود خالص وارد حساب آنها شده و سقف مجاز ماهانه را رد نمیکنند.

 

سقف گردش حساب برای افراد عادی برای جلوگیری از باز شدن پرونده مالیاتی چقدر است؟

فرقی نمیکند با موبایل بانک، خودپرداز یا کش لس کارت به کارت کنید، ورود و خروج پول از هر طریقی به حساب افراد رصد میشود. طبق صبحت های رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور و به نقل از تسنیم که در سال 1402 انجام شد، گردش حساب ماهانه افراد عادی که پرونده مالیاتی باز ندارند نباید از سقف 1 میلیارد یا 200 تراکنش در ماه عبور کند.

 

کش لس راهی برای فرار مالیاتی نیست

درست است که برای دستگاه کش لس برخلاف دستگاه کارتخوان پرونده مالیاتی باز نمیشود اما به این معنی نیست که صاحب دستگاه کش لسی که بجای دستگاه کارتخوان و خرید مستقیم با کارت بانکی، از کارت به کارت استفاده میکند مالیات در نظر گرفته نشود. همانطور که در بالا گفتیم ورود و خروج هر پولی به حساب یک شخص رصد میشود و اگر سقف 1 میلیارد ماهانه خود را رد کند مشمول مالیات میشود.

تنها در یک صورت فرد مشمول معاف از مالیات توسط دستگاه کش لس میشود که با جا به جا کردن سود روزانه خود از حساب افراد مختلف به حساب اشخاص مختلف مرتبط با فرد، سود خالص را وارد حساب خود کند و از واریز هزینه های اضافی جلوگیری کند.

مالیات دستگاه کش لس

مزایای دستگاه کش لس در مقایسه با دستگاه کارتخوان

  • باز نشدن پرونده مالیاتی
  • با ارسال عکس کارت ملی و شناسنامه به راحتی فعال میشود
  • تحویل و فعالسازی فوری
  • امکان جا به جایی و واریز مبلغ به هر حسابی
  • دارای WiFi و سیم کارت خور
  • با داشتن کش لس تنها سود خالص به حساب واریز شده و ممکن است شامل قانون معاف مالیاتی شوید

 

سخن پایانی

در بالا به بحث داغ مالیات دستگاه کش لس و فرار مالیاتی با کش لس و اشتباهات رایج مردم پرداختیم. اگر هنوز در خصوص مالیات دستگاه کش لس سوالی یا نیاز به مشورت و راهنمایی قبل از خرید دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا در خصوص مالیات کش لس و محصولات موجود توضیحات لازم را ارائه دهند و در خرید دستگاه کش لس شما را راهنمایی کنند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *