تست باطری دستگاه کارتخوان سیار

در راستای خدمت رسانی به شما کاربران سایت ویراپوز مقاله ای آموزشی جهت تست باتری دستگاه کارتخوان سیار تهیه کرده ایم تا شما عزیزان، به تنهایی قادر به حل مشکلات جزئی کارتخوان خود باشید. امروزه با توجه به ضروری بودن استفاده از دستگاه کارتخوان میکوشند تا دستگاه های به روز و با قابلیت های جدیدتر به بازار جهانی عرضه کنند.

اگر شما از دستگاه کارتخوان سیار استفاده میکنید یکی از ضروری ترین امر ها میزان نگهداری شارژ باطری میباشد، بطور مثال هر چقدر هم که دستگاه کارتخوان سیار شما از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد اما میزان نگهداری شارژ آن کم باشد، پذیرنده یا مالک دستگاه کارتخوان را به دردسر خواهد انداخت. از این رو پیشنهاد میشود تا هنگام انتخاب دستگاه کارتخوان سیار این امر مهم را به دقت بررسی نمایید.

 

باطری کارتخوان را چطور تست کنیم؟

برای تست باطری کارتخوان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- با استفاده از دستگاه تستر باطری: این دستگاه با کمک یک باتری آزمایشی، توانایی تست باطری را دارد. شما می‌توانید باطری کارتخوان را جدا کنید و با استفاده از دستگاه تستر باطری، ولتاژ و روی جریان باطری را اندازه بگیرید. اگر ولتاژ باطری کمتر از ولتاژ استاندارد باشد، باید باطری را جایگزین کنید.

۲- با استفاده از کارت حافظه: برخی از کارت‌های حافظه، با قابلیت تست باطری هستند. شما می‌توانید با این کارت، باطری کارت خوان را تست کنید. برای انجام این کار، کافیست که کارت را درون کارتخوان قرار دهید و اگر کارت برای شما خوانده شد، به این معنی است که باطری کارت‌خوان سالم است.

۳- با استفاده از نشانگر LED: برخی از کارت‌خوان‌ها دارای یک نشانگر LED هستند که به شما نشان می‌دهد که باطری کارت‌خوان شارژ دارد یا خیر. اگر نشانگر LED روشن شد، به این معنی است که باطری کارت‌خوان سالم است.

در هر صورت، در صورتی که باطری کارت‌خوان خراب باشد، باید آن را تعویض کنید.

 

دستگاه های کارتخوان سیاری که در گذشته وجود داشتند اغلب 3 تا 5 ساعت به صورت مداوم قابلیت استفاده را داشتند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از باطری لیتیومی و به کار بردن تراشه یا قطعات سخت افزار به روز و کم مصرف این امر به یک روز ارتقا پیدا کرده است. باتری دستگاه Verifone 675 و Pax S90 از این دسته می باشند.

چگونه باطری کارت‌خوان را تعویض کنیم؟

برای تعویض باطری کارت‌خوان، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- قبل از هر کاری، ابتدا باطری قدیمی را از داخل کارت‌خوان خارج کنید. این کار را با گشودن درب باطری و یا جدا کردن قسمت پایینی کارت‌خوان انجام دهید.

۲- باطری جدید را در داخل کارت‌خوان قرار دهید. برای اطمینان از قرار گرفتن درست باطری در کارت‌خوان، بهتر است به سمت‌هایی که به درب باطری وصل می‌شوند توجه کنید.

۳- در صورتی که درب باطری را باز کرده بودید، باید آن را دوباره ببندید. در غیر این صورت، قسمت پایینی کارت‌خوان را به شکل مناسب قرار دهید.

۴- بعد از قرار دادن باطری جدید در کارت‌خوان، کارت‌خوان را به دستگاه متصل کنید و تست کنید. اگر باطری جدید به درستی نصب شده باشد، کارت‌خوان باید به درستی کار کند.

توجه داشته باشید که برخی از کارت‌خوان‌ها ممکن است به صورت دائمی بسته شده باشند و برای تعویض باطری، نیاز به باز کردن آن‌ها باشد. در این صورت، باید با دقت و با استفاده از ابزارهای مناسب، کارت‌خوان را باز کرده و باطری قدیمی را جدا کرده و باطری جدید را نصب کنید.

 

Tamper شدن کارتخوان هنگام تمام شدن باطری

Tamper به معنی تغییر در سیستم یا دستگاه است که ممکن است به دلیل شرایط مخرب و یا عدم امنیت در سیستم اتفاق بیفتد. در مورد کارت‌خوان‌ها، tamper شدن به معنی این است که باطری کارت‌خوان تمام شده و باطری جایگزین نصب نشده است و در نتیجه، کارت‌خوان دچار خطا شده است.

تمام شدن باطری کارت‌خوان می‌تواند به دلیل مصرف زیاد باطری در طول زمان و یا نوسانات ولتاژ شبکه باشد. در هر صورت، در صورتی که باطری کارت‌خوان تمام شد، باید باطری جدیدی نصب کرد تا کارت‌خوان به درستی کار کند.

در صورتی که باطری کارت‌خوان تمام شده و باطری جایگزین نصب نشده باشد، ممکن است با ارائه پیام خطا یا با ایجاد مشکل در کارت‌خوان، tamper شدن اتفاق بیفتد. در این صورت، باید باطری کارت‌خوان را تعویض کرده و مطمئن شد که باطری جدید به درستی نصب شده است. همچنین، بهتر است که در صورت تمام شدن باطری کارت‌خوان، آن را هر چه سریعتر تعویض کرده تا از هرگونه تأخیر در کارکرد کارت‌خوان جلوگیری شود.

 

تست باطری کارتخوان سیار Pax ،MoreFun، Verifone و…

اکثر دستگاه های کارتخوان سیار دارای باطری لیتیومی هستند که توسط کاربر قابل تعویض میباشد، جهت تست باطری دستگاه پوز در ابتدا دستگاه را خاموش کرده و به شارژر متصل میکنیم تا زمانی که نشانگر باطری، کامل شدن باطری را نشان دهد، سپس دستگاه کارتخوان را مورد استفاده قرار میدهید.

در صورتی که احساس کردید خالی شدن باطری غیر طبیعی میباشد میتوان احتمال داد که باطری معیوب است، البته موارد دیگری نیز وجود دارد که شارژ کردن باطری را تسریع میبخشد که این امر تنها توسط تکنسین مجموعه قابل تشخیص میباشد.

شما میتوانید جهت عیب یابی و تعمیرات دستگاه کارتخوان خود با مجموعه ویراپوز از طریق لینک واتساپ و یا شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

4.7/5 - (4 امتیاز)

5 دیدگاه در “تست باطری دستگاه کارتخوان سیار

  1. اشکان گفت:

    سلام دستگارو میزنم شارژ چراغ قرمزش روشن میشه ولی ۲۴ساعتم تو شارژه اما چراغش سبز نمیشه و اصلنم روشن نمیشه کارتخوان

  2. ناشناس گفت:

    الان چه چیزی رو آموزش دادید خودتون اصلا مطلب رو خوندین فقط بفکر تبلیغ خود هستید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام عرض ادب
      بابت موضوع پیش آمده عذر خواهی میکنیم و مطلب اصلاح شد
      ممنون بابت نظرتون

  3. ناشناس گفت:

    دوزارارزش خوندن نداشت

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام عرض ادب
      ممنون بابت ثبت نظر سعی میکنیم کیفیت محتوا رو افزایش بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *