خطاهای دستگاه کارتخوان ثابت و سیار و رفع آن

خطاهای دستگاه کارتخوان ثابت و سیار و رفع آن

امروزه دستگاه کارتخوان جز واحبات هر کسی و کاری محسوب می‌شود و اگر دچار ایراد یا مشکلی شود، عملا شما توانایی کسب درآمد خود را از دست خواهید داد. اگر شما دستگاه پوز را از جای نامعتبری خریداری کرده باشید، هنگامی که دستگاه خراب می‌شود کسی جوابگو نیست هرچند این ایراد جزیی باشد نیاز به مراکز معتبر جهت تعمیر دستگاه کارتخوان برای پیدا کردن خطاهای دستگاه کارتخوان پیدا خواهید کرد.

 

نمایندگی تعمیر دستگاه کارتخوان سیار

ویراپوز با سابقه 10 ساله در زمینه فروش و تعمیرات تخصصی دستگاه پوز سیار و ثابت و طرف قرارداد بیش از 25 شرکت معتبر زیر نظر شرکت شاپرک آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشد. چناچه نیاز به هر کدام از خدمات ما داشتید کافیست با ما تماس بگیرید یا در واتساپ از کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید

خدمات تعمیر دستگاه کارتخوان در ویراپوز:

 

بروزرسانی انواع دستگاه کارتخوان سیار

 

بروزرسانی دستگاه کارتخوان

 

اگر در صفحه دستگاه کارتخوان با ارور No Application مواجه شدید یا به هر دلیلی اپ دستگاه شما پاک شد نیاز دارید تا دوباره اپلیکیشن مخصوص دستگاه پوز را نصب کنید. اپلیکیشن هر PSP با دیگری متفاوت بوده و تشخیص و نصب آن تنها به دست کارشناسان امکان پذیر می باشد زیرا نیازمند اطلاعات کافی در مورد نوه دستگاه کارتخوان می‌باشد.

 

رفع تمپر دستگاه کارتخوان مدل پکس (PAX)

 

رفع تمپر

 

یکی از مشکلاتی که برای دستگاه کارتخوان بر اثر ضربه یا رطوبت ممکن است ایجاد شود تمپر شدن است. تمپر به معنی دستکاری کردن است و اگر دستگاه از دستتان بیوفتد یا مایعات داخل دستگاه ریخته شود ممکن است دستگاه تمپر شود. البته درآوردن باطری بکاپ دستگاه هم در بعضی اوقات باعث تمپر شدن و قفل شدن میشود.

در این حالت دستگاه فقط باید به دست متخصصین برسد زیرا اگر افراد نابلد دست به سخت افزار یا نرم افزار دستگاه بزنند ممکن است دستگاه برای همیشه قفل شود.

 

جهت مطالعه بیشتر در مورد رفع مشکل تمپر شدن دستگاه کارتخوان کلیک کنید

 

رفع انواع تمپری برند وریفون (VERIFONE)

 

رفع تمپر

 

دستگاه های سیار بسیار حساس هستند و نیازمند مراقبت زیادی هستند، حال اینکه دستگاه های مدل وریفون نسبت به سایر مدل ها حساس تر بوده و زودتر دچار تمپری میشوند.

رفع تمپر این مدل بسیار سخت بوده و نیازمند مهارت بالایی می‌باشد. برای رفع تمپر کردن این مدل باید با سازنده دستگاه به صورت ایمیل مکالمه داشت تا امور لازم جهت فعال سازی دستگاه صورت گیرد. همچنین قطعات این دستگاه ها بسیار سخت پیدا می‌شوند و سخت افزار‌های فیک این مدل در بازار زیاد هستند پس مراقب باشید دستگاه پوز خود را دست چه کسی می‌سپارید.

رفع پوز تمپر (Pos Tempered) دستگاه کارتخوان

پوز تمپر

از جمله بدترین و مهم ترین ارورهایی که ممکن است برای دستگاه پوز مدل پکس به وجود بیاید ارور پوز تمپر می‌باشد. برای رفع این ارور زحمت زیادی لازم است و حتی در مواردی نیازمند تعویض برد می‌باشد. این ارور به بایوس دستگاه مربوط می‌‌شود و در مواردی باعث حذف شدن اطلاعات بایوس دستگاه می‌شود.

در بعضی موارد بایوس دستگاه باید مجدد نصب و راه اندازی شده و اگر این روش جوابگو نباشد مجبور به تعویض برد و نصب بایوس جدید و پیکربندی دوباره شوید.

 

رفع مشکل برد کارتخوان

رفع مشکل برد کارتخوان

دستگاه‌های کارتخوان شامل دو برد A و B هستند. این دو برد اصلی ترین قسمت دستگاه کارتخوان می‌باشد و بقیه اجزا روی این دو سوار می‌شوند. سریال دستگاه، قسمت صفحه کلید و صفحه نمایش دستگاه کارتخوان در این دو برد هستند. در مواردی که دستگاه دچار ایراد شده و بعد از تشخیص متوجه می‌شویم که ایراد از برد دستگاه می‌باشد، میتوان با تعمیر آن از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.

البته در موارد نادر پیش آمده دستگاه به دلیل استفاده نادرست یا ضربه خوردن، برد دستگاه ترک برداشته یا شکسته است که در این مورد باید برد تعویض شود.

اما مسئولیت برد B، منبع تغذیه، اتصال دستگاه اعم از سیم کارت یا LAN و آنتن دهی دستگاه می باشد. که نسبت به برد A بیشتر خراب شده و تعمیر آن آسان‌تر است.

تعمیر و تعویض سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان سیار

 

تعمیر سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان سیار

 

معمولا به دلیل استفاده نادرست یا جا زدن اشتباه سیم کارت در دستگاه کارتخوان، سوکت سیم کارت میشکند. سیم کارت‌هایی که در دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌شود پانچ نشده است و به همین دلیل باعث گیج شدن و گمراهی کاربر شده و ممکن است بر اثر فشار زیاد سوکت سیم کارت دستگاه پوز را بشکند.

مورد دیگر به دلیل جابه‌جایی بیش از حد سیم‌کارت‌ها برای آنتن‌دهی بهتر یا شارژ کردن آن ممکن است باعث خرابی این قطعه شوید. برای تعمیر یا تعویض این قطعه بهتر است دستگاه را به دست یک متخصص بسپارید چون اگر خودتان اقدام به تعمیر کنید ممکن است باعث تمپر یا پوز تمپر شدن دستگاه شوید که در این صورت دردسر و هزینه تعمیرات شما چندین برابر خواهد شد.

 

چنج سریال یا تعویض سریال دستگاه کارتخوان

برای پیکربندی و ثبت دستگاه به حساب شما باید سریال دستگاه در سیستم شرکت شاپرک با حساب شما تطبیق داده شود تا دستگاه فعال شود. اگر سیال دستگاه شما به نام شخص دیگری خورده باشد شرکت شاپرک اعلام می‌کند و سریال دستگاه تکراری می‌باشد.

دستگاه‌های استوک چون قبلا دست افرادی زیادی بوده است ممکن است قاب دستگاه تعویض شده باشد و سریال دستگاه دیگری بر روی این دستگاه خورده باشد. در این مورد تنها راهی که میشه به قطعیت سریال دستگاه را به دست آورد از تنظیمات است.

در مواردی مالک قبلی سریال دستگاه خود را باطل نکرده و همچنان به حساب ایشان متصل است که در این مورد باید دستگاه پوز را به مراکز معتبر تعمیر دستگاه کارتخوان برده و تقاضای تعویض سریال کنید. تیم ویراپوز به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر دستگاه کارتخوان به شما مشتری گرامی می‌باشد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیار بدهید و نظر خود را ثبت کنید

4.2/5 - (6 امتیاز)

10 دیدگاه در “خطاهای دستگاه کارتخوان ثابت و سیار و رفع آن

  1. سجاد گفت:

    سلام وخسته نباشید.
    هزینه تعمیر خطای تمپر دستگاه پکس ۹۱۰چقدر هست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام عرض ادب
      متاسفانه تا اطلاع ثانوی تعمیرات دستگاه کارتخوان انجام نمیدیم

  2. بهزاد گفت:

    عرض ادب من سیم کارت دستگاه رو بیرون کشیدم وزمانی که مجددا همان سیم کارت رو نصب کردم متاسفانه دستگاه عدم ارتباط با مرکز رو اعلام می‌کنه

    1. علیرضا سلیمانی گفت:

      با سلام
      دستگاه باید بعد از تعویض یا جابجایی سیم کارت حداقل یک بار خاموش و بعد روشن شود

  3. امانی گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    سوالی داشتم خدمتتون
    کارتخوان ما ثابت هست و به برنامه ی کامپیوتری نصب شده، خیلی خطای ۰ و ۴۰۰ میده، علت این خطاها چی میتونه باشه، ممنون از راهنماییتون

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام عرض ادب
      لطفا با کارشناس تعمیرات ما تماس بگیرید

  4. Ahmad گفت:

    سلام ممنونم از پشتیبانی خوبتون من دستگاه ازتون و یکروزه فعال تحویل گرفتم خیلیم راضیم مرسی

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام عرض ادب و احترام
      خواهش میکنم و ممنونم بابت ثبت نظر

  5. محسن گفت:

    سلام خیلی پشتیبانی قوی دارید عالی

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و احترام
      انجام وظیفه میکنیم، بابت نظر خوبتون ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *